ŠKOLSKÁ ZRELOSŤ – ako ju dosiahnuť?

6.5.2025

  • PaedDr. Kvetoslava Mojtová

Čo môže robiť rodič, keď po depistáži v materskej škole mu špeciálny pedagóg/učiteľ oznámia, že jeho dieťa má určité oslabenia?

a/ nič, spoliehať sa na to, že dieťa dozreje

b/ poprosiť pani učiteľku v MŠ o nejaké pracovné listy

c/ vyhľadať najbližšie centrum – v  Dubnici, v Trenčíne, ...

Naše centrum má k dispozícii niekoľko materiálov a vyškolených odborníčok, ktoré pomáhajú deťom predškolského veku s miernym oslabením. Zameriavame sa na oblasti dôležité pre úspešné zvládnutie nárokov školy:

  • Rozvíjanie slovnej zásoby a utvrdzovanie správnej výslovnosti (programy: Eľkonin, Kopasová, ILI). Učíme sa nové slová, určujeme prvú a poslednú hlásku v slove, precvičujeme analýzu a syntézu jednoduchých slov hrou na robotov ako prípravu na čítanie a písanie diktátov.
  • Rozvíjanie grafomotoriky, správneho držania ceruzky (cvičenia podľa Heyrovskej, Tymichovej, Loosovej a rôzne pracovné listy či zábavné úlohy). Precvičujeme hrubú i jemnú motoriku, správne sedenie, úchop písadla, pravo-ľavú orientáciu.
  • Rozvíjanie pozornosti (program: HYPO od Michalovej, dr. Sindelárovej, cvičenia na bilaterálnu integráciu). Pracujeme na rozvíjaní sluchovej, zrakovej pozornosti, precvičujeme prácu podľa pokynov za stolíkom.
  • Z každého rožku trošku (komplexné programy: Rukavička od Lazíkovej, 10-týždňový program na domácu úlohu – KUPREV) v pracovných zošitoch nájdeme cvičenia na každú zo spomínaných oblastí a postupne ich precvičujeme hravou formou   

Nie všetko sa hodí pre každé dieťa, je potrebné „ušiť mu program na mieru“. Po úvodnej konzultácii si s rodičom dohodneme frekvenciu návštev (zvyčajne 1x do mesiaca alebo v príp. potreby častejšie). Rodič sa u nás stáva odborníkom na prácu s dieťaťom v domácom prostredí.

Ku nám sa prídete pochváliť, aké robíte pokroky.

Logo